top of page

Kaip sugalvoti verslo idėją?

Šio klausimo sulaukiu tikrai dažnai, tai ko gero antras pagal dažnumą man užduodamas klausimas po pagrindinio - „kodėl pats neįgyvendinu sugeneruotų idėjų?“. Noriu su Jumis pasidalinti keliomis įžvalgomis, paremtomis asmeniniais patyrimais.


Sąmoningai idėjas generuoti pradėjau prieš 20 metų, todėl šiai akimirkai manau, jog tai tapo įpročiu, kuris mane lydi kiekvieną dieną.


Šiuo laikotarpiu per savo patyrimus atradau virš 30 idėjų paieškos šaltinių, kuriais pasidalinsime artimiausiu metu ir pakviesime į šių šaltinių stimuliacijas. Šiandien noriu pasidalinti turbūt pagrindiniu idėjų generavimo šaltiniu – tai asmeninė patirtis susidūrus su situacijomis, kurios signalizuoja apie procesų tobulinimo ar keitimo poreikį. Šis metodas skamba gana paprastai, nes taip ir yra, tačiau pagrindinis momentas yra sąmoningas šių aplinkybių valdymas.




Sutikite, kiekvienas susiduriame su situacijomis, kurios mums atrodo neefektyvios, nepatogios, nelogiškos, dažnai sukeliančios aibes nepatogomų ir nusivylimų.


21-ame amžiuje vis dar turime:

  • pildyti popierinius dokumentus,

  • vykti į vietą pasirašyti,

  • laukti eilėse pas specialistus,

  • bandyti surasti jums aktualią informaciją teisinių bazių labirintuose ir pan.


Susidūrus su panašiomis situacijomis dažniausiai papykstame ir prisitaikome prie sukurtų sąlygų.


STOP.


Gal tai galimybė atrasti sprendimą situacijai išspręsti? Jeigu sąmoningai ieškote verslo idėjos, tai pirma stotelė, bent jau užfiksuoti problemą. Tikrai nebūtina iš karto save kankinti ir ieškoti sprendimų, tiesiog užfiksuokite ir tikrai karts nuo karto peržvelgdami problemų sąrašą rasite galimybę jai išspręsti.


Turbūt esminis akcentas – užfiksuoti, nes po nemalonaus patyrimo įprastai stengiamės kuo greičiau jį pamiršti. Kas yra susidūręs su kūrybos procesu tikrai labai gerai žino, kad tai tikrai visai kas kita nei tarkim suvesti organizacijos gamybinės linijos darbo rezultatus į sistemą. Kūrybinis įkvėpimas sugeneruoti atsakymą labai priklauso nuo sąlygų, aplinkybių, savijautos ir aibės kitų parametrų, todėl jo techniškai atlikti, sakyčiau, – neįmanoma.


Pats naudoju PGR metodą idėjai paruošti susitikti su realybe, nors ir metodo trumpinys gali sukelti įvairias asociacijas, bet jis reiškia tiesiog:


PROBLEMA – GALIMYBĖ – REALYBĖ.


Po šio pratimo idėja keliauja į Produkto koncepto stadiją ir ją praėjusi gali būti įvardinta kaip verslo idėjos prototipas keliaujantis į susitikimą su realybe.


Papasakosiu jums asmeninį patirtinį atvejį.


Atsiradus taromatams kaskart priduodamas tarą susimąstydavau, kad tai vienu kampu gamtos tausojimas, kitu tai išlaidos, kurias jau patyriau ir šią sumą galėčiau realiuoju laiku paaukoti žmonėms, kuriems reikia pagalbos. Tiesiog taromato ekrane paspaudžiu mygtuką aukoti ir viskas – pagalvojau tuo metu. Jeigu žiūrėtume per mano PGR metodą, tai atrodė taip:

P (problema) – inovatyvių ir patogių būdų trūkumas prisidėti prie paramos,

G (galimybė) – pridavus depozitą, paaukoti tam kam reikia paramos,

R (realybė) – prekybos tinklams papildomos išlaidos pritaikant ir administruojant sprendimą, kai tik startavo depozito sistema.


Šią idėją patalpinome savo internetiniame puslapyje dar 2017 m., na o jau vėliau prekybos tinklai šią idėją sėkmingai realizavo. Šiai akimirkai svarstyčiau ir naują galimybę tikslingai nukreipti paramą, esant tokiai situacijai pasaulyje.

Nesinori sudaryti Jums įspūdžio, kad tai labai sudėtingas ir varginantis procesas – priešingai, tai labai įtraukiantis ir įdomus kelias, tiesiog svarbu sąmoningai fiksuoti, analizuoti ir atrasti...

Jei šis kelias atrodo klampus – drąsiai kreipkis ir šį kelią nueisime kartu.


Andrius Šilalė

15 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page